IndeksIndeks  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  

Share | 
 

 Wampiry

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down 
AutorWiadomość
avatar

http://last-bastion.forumpolish.com
Liczba postów : 202
Dołączył/a : 25/11/2016

#1PisanieTemat: Wampiry   Nie Mar 19, 2017 12:56 pm

Wampiry



Tajemnicze istoty, które nocą na łowy wychodzą. W cieniu skrywają się. Nim się obejrzysz, już padasz ich ofiarą. Twoja krew słodyczą dla nich jest. Nigdy nie wiesz, kiedy wampira spotkasz. Tak trudno je rozpoznać, gdy wmieszają się w tłum. Nocni łowcy budzący strach nawet u najodważniejszych. Pamiętaj wędrowcze, że pamiętliwe potwory z nich. Jeśli zrobisz krzywdę jednemu, robisz ją wszystkim innym. Jednak honor swój mają i gdy wampirowi pomożesz, on ci się odwdzięczy w najmniej oczekiwanym momencie. Jednak pamiętaj: to nadal potwory, które podobno nigdy nie zaznały uczucia, jakim jest miłość...


Geneza

Wampiry pojawiły się na Runeterrze w zamierzchłych czasach. Pierwszym z nich był jeden z wezwanych Przywoływaczy, jeszcze za czasów Instytutu. Niestety, jego prawdziwe imię nie jest znane, gdyż posługiwał się mianem Cień (Shadow). Z początku ukrywał on swoją naturę, prawdziwe oblicze, gdyż nie znał świata, w jakim się znalazł. Musiał być bardzo ostrożny kiedy polował. Z początku było to bardzo trudne z powodu nieznajomości miejsca jego nowego życia. Szukał istot, które będą w stanie zaspokoić jego głód. Szybko zorientował się, że takowe tutaj takowe żyły i nawet byli wśród nich ludzie. Ci, na których mu najbardziej zależało.
Jako Przywoływacz, nie zawsze miał możliwość opuszczania Instytutu, więc dzięki swoim zdolnościom, które nabył z chwilą przemiany zaczął wdrażać swój plan zdobywania ofiar, a te potem zamieniłby w kogoś jemu podobnego. Samemu jednak było mu bardzo trudno, więc zanim przemienił pierwszą istotę, minęło dobre dwadzieścia lat. Nikt nie jest dokładnie pewien, kim był pierwszy przemieniony w Runeterrze, a kroniki wspominają jedynie o kobiecie. Być może była to jego miłość, którą odpowiednio przygotował na nowe przeznaczenie lub przypadkowa osoba, której życiem sterował przez tyle lat.

Stopniowo populacja wampirów zaczęła się powiększać. Ich liczba z roku na rok rosła, a to zaowocowało zainteresowaniem innych mieszkańców. Jakby nie patrzeć, wampiry polowały a to sprawiało, że zostawiały po sobie ślady. Zwłaszcza te mniej doświadczone, zaczynające swoje nowe życie, a porzucone przez stwórcę.

Wampiry, dzięki swym zdolnościom, dotarły na wiele ważnych stanowisk by, podobnie jak tam skąd pochodził Shadow, kierować losami niektórych organizacji, a nawet wyników wojen.
Wszystko jednak runęło, kiedy Harrowing zabrało połowę wampirzej populacji, w tym Shadowa, który do grobu zabrał tajemnicę prawdziwego pochodzenia wampirów. To życie w niewiedzy trwało do kilku lat wstecz. Do momentu, kiedy nie pojawił się kolejny wampir Przywoływacz raptem dekadę temu. Spisał on historię narodzin Krwiopijców, uprzednio przekazując ją słownie.
Z informacji jakie przybyły z nowym wampirem z innego świata, historia wampirów nawiązuje do świata zwanego Ziemią. To tam narodził się pierwszy wampir zwany Kainem. Dopuścił się najgorszego grzechu, jakim było zamordowanie swojego rodzonego brata. Został za ten czyn ukarany przez Boga opiekującego się planetą. Odebrano mu życie, jak również możliwość oglądania wschodu Słońca. Jego jedynym pożywieniem stała się krew, bez której tracił swoje siły. Dał mu również życie nieśmiertelne aby odczuwał przez wiele lat swoje cierpienie za tak haniebny czyn. Jednak ów Bóg nie przypuszczał, że Kain nauczy się żyć jako taka istota. Poznał swoje zdolności, obserwując reakcje swojego ciała. Zrozumiał także, że posiadł możliwość przekazywania swego daru innym. Tak wampir doprowadził do rozprzestrzenienia się swojej rasy. Bóg jednak nie mógł z tym nic zrobić, gdyż nie wolno mu było ingerować w naturalne koło życia. Z racji tego, że Przywoływaczem mógł zostać każdy, tak i wampir zawitał na Runeterrę i powtórzył sytuację, jaka miała miejsce na Ziemi.

Cechy wyglądu

Wampiry bardzo łatwo rozpoznać, o ile nie uruchamiają swojego organizmu. Ich cera jest bardzo blada zupełnie tak, jakby były bardzo chore. Ich źrenice nie posiadają tego blasku, jaki mają żywe istoty. Oczy posiadają ciemną oblamówkę, dającą efekt pomalowania ich czarną kredką. Usta nie mają swojej barwy, są wręcz sine. Skóra zaś jest aksamitna, a przede wszystkim zimna jak lód. Z widocznych cech, jakie jeszcze posiadają to ostro zakończone, niełamiące się paznokcie, które przypominają pazury. Niektóre wampiry posiadają szpiczasto zakończone uszy, nie jest to jednak reguła. Jeśli się denerwują, ich oczy zaczynają lśnić na rubinowy kolor. Nigdy się nie starzeją, a ich ciała nie nabierają masy. W takim stanie, w jakim zostały zmienione, takimi zostają. Zatem można spotkać szczupłe, jak i grube wampiry, niskie czy też wysokie. Warto też wspomnieć, że włosy na ich głowie rosną według ich woli. Mają wpływ na to, czy po ich obcięciu te odrosną, to samo się tyczy innych miejsc jak chociażby zarostu. Nie wiadomo, jak to jest możliwe, gdyż wampiry to potrafią i już. Warto też dodać, że posiadają kły z możliwością wysuwania ich. To dzięki nim mogą pić krew ze swoich ofiar. U niektórych wampirów kły reagują na emocje i mogą się same wysuwać, co wygląda zabawnie kiedy wampir jest czymś zszokowany, a tu nagle wysuwają się jego białe zęby.

Cechy rasowe

Z cech, które nie są widoczne gołym okiem, to przede wszystkim nadludzka wytrzymałość, zręczność, szybkość oraz siła, a także wyostrzone zmysły. Wampiry nie odczuwają bólu, więc uderzenie się o cokolwiek czy otrzymanie ciosu z pięści nie robi im absolutnie nic. Co do zręczności oraz szybkości, to istoty te posiadają grację kota, z łatwością będą unikać wystrzelonych w nie pocisków, potrafią biegać bardzo szybko, nawet do dwudziestu kilometrów na godzinę pod warunkiem, że same będą tego chciały. Nie działa to tak, że one tylko tak się poruszają. Nic bardziej mylnego. Mogą poruszać się w biegu jak zwykli śmiertelnicy. Ich wzrok posiada aż trzy funkcje: widzą tak normalnie jak wszyscy, ale także potrafią sobie przybliżać widok jakiegoś obiektu jak w lornetce, jednak nie więcej niż do jednego kilometra, do tego są w stanie widzieć w ciemności. I tutaj mogą to zrobić w dwojaki sposób: widzieć jak zwierzęta lub pod stosować infrawizję. W tym drugim przypadku są w stanie dostrzec każdą żywą istotę znajdującą się bardzo blisko. Jeśli wampir będzie wpatrywać się przez dłuższą chwilę w jakąś żywą istotę i się skupi, to dostrzeże jej cały układ krwionośny wraz z bijącym sercem. To jest jedyna rzecz, którą wampiry mogą dostrzec na zasadzie rentgena w oczach. Nie dostrzegą kości czy mięśni. Wampiry mają bardzo wrażliwy słuch na wysokie dźwięki. Potrafią usłyszeć chociażby upadanie igły na puchaty dywan. Każdy dźwięk dochodzi do nich szybciej niż do ludzkich uszu. Węch ich zaś jest również bardzo czuły, więc jakkolwiek intensywny zapach, nie ważne czy ładny czy brzydki, może ich odpychać.

Kolejną zdolnością wampirów jest szybka regeneracja pod warunkiem, że regularnie piją krew. Rany zadane chociażby bronią białą czy bełtami zasklepią się w ułamku sekund. Co innego mają się rany zadane magią pochodzącą z ognia czy światła. Wampiry są na nią bardzo wyczulone i jest dla nich zabójcza. Takie obrażenia mogą się goić od kilku dni do kilku tygodni, a nawet miesiąca. Wszystko zależy od wielkości rany. Na Ziemi wampira można zranić zaklętą bronią, ale na Runeterrze jeszcze takiej techniki nie opracowano, a wampiry skutecznie pilnują, aby to się nigdy nie wydarzyło. Z racji swojego pochodzenia, magia ciemności nie robi im kompletnie nic. Pozostała magia może je zranić, ale wtedy rany goją się nie dłużej jak dwa, góra trzy dni. Ich ciało jest również wrażliwe na promienie słoneczne. Powstaje reakcja chemiczna, która powoduje niesamowity ból oraz spalanie ich ciała. Takie rany leczą się bardzo długo i wampir musi wtedy dużo odpoczywać, gdyż taka odnowa wiele ich kosztuje. Jeśli wampir straci jakąś kończynę, ta mu odrośnie pod warunkiem, że będzie połączona z miejscem, w którym wcześniej była. Nie dotyczy to głowy, która raz odcięta nie odrasta - jest to jedna z metod zabicia wampira. Natomiast wbicie czegokolwiek ostrego w serce wampira sparaliżuje go do momentu wyjęcia przedmiotu. Wampir jest świadomy tego, co się dzieje dookoła, ale nie może się poruszać.

Ogółem, pomimo regeneracji ciało wampira jest martwe. Nie odczuwa on żadnego głodu, poza głodem krwi. Kainici nie muszą jeść tego, co jedzą istoty żywe. Owszem, mogą, ale ich organizm wydali to godzinę po spożyciu wraz z dużą ilością krwi, którą potem muszą uzupełnić. Z racji tego, że ich ciało jest martwe nie odczuwają popędu seksualnego. Ich organy również są martwe i do tego wyschnięte. Jednakże, wampiry mają możliwość poruszenia krwi w swoim ciele. Wtedy ich narządy pompują się i zaczynają pracować. Mogą wtedy normalnie zjeść, odczuwać cielesne pożądania, jednak trwa to jedynie godzinę. Dlatego wampiry postanowiły dzięki pomocy alchemii stworzyć mieszankę, która pozwala im dłużej cieszyć się imitacją życia. Nie każdemu jednak jest dane posiadanie jej. Wampiry muszą sobie zasłużyć na taki prezent poprzez zasługi lub z racji przygotowania istoty żywej do przemiany w wampira.

Im starszy wampir, tym jest on silniejszy i trudniejszy do pokonania, gdyż z wiekiem skóra wampirów robi się coraz twardsza. Wiekowe osobniki bez problemu mogą przebywać za dnia, w pochmurne dni nawet do ośmiu godzin. Dodatkowo, nie jest im straszna żadna zwyczajna broń. Stal czy kule będą się po prostu od nich odbijać rykoszetem.

Jeśli chodzi o picie krwi, jest ono indywidualne dla każdego z nich. Jeden wampir potrzebuje jej więcej, inny mniej. To samo jest z preferencjami, jeśli chodzi o wybór ofiar. Wiadome jest, że krew aniołów, duchów żywiołów oraz wilkołaków jest dla nich szkodliwa, natomiast ludzi, elfów, yordli jest pożywna i to oni najczęściej padają ich ofiarami. Natomiast krew demoniczna czy spaczonych Pustką lub światem Demonów czy Aniołów nie ma żadnych wartości odżywczych. Wampiry jednak mogą pić krew swoją oraz krew dhampirów. Wtedy jednak trzeba liczyć się z tym, że można się uzależnić od tego, z którego krew piją. Starsze wampiry oraz Mentorzy, często stosują tę metodę, aby podporządkować sobie te bardziej niesubordynowane jednostki, gdyż nie mogą się sprzeciwić rozkazowi. To samo jest w przypadku wydawania poleceń młodszym wampirom przez starsze. Młody ma zawsze obowiązek słuchać starszego, inaczej spotka go surowa kara. Niekiedy nawet uwieńczona śmiercią. Ślina oraz krew wampirów leczy rany śmiertelników, dlatego Kainci bardzo uważają, komu taką krew powierzają, gdyż dodatkowo uzależnia kogoś od wampira do tego stopnia, że może zamienić się w obsesję.
Wampir po przemianie, jeśli był inną rasą niż człowiekiem, a posiadał np. skrzydła czy ogon, te przymioty zostają. Tracą jednak niektóre inne cechy typu przemiana w pierwotną formę swojej poprzedniej rasy o ile nie aktywują swojego ciała, jednak jest to zależne od jednostki.

Jeśli jednak wampir nie będzie pić krwi, jego ciało zacznie wysychać, a on straci swoje siły i zapadnie w śpiączkę. Wampiry muszą bardzo uważać by pilnować swojego głodu. Nie tylko z powodu utraty siły, ale dlatego, że odezwie się w nich wewnętrzna bestia. Każdy wampir posiada drugą osobowość, która odzywa się w momencie głodu lub silnych emocji. Kainita traci wtedy nad sobą kontrolę i odzyskuję ją dopiero kiedy załagodzi pragnienie krwi lub zabije tego, który doprowadził go do furii. Warto też wspomnieć, że wtedy wampiry zmieniają się nieco z wyglądu. Ich rysy twarzy wyostrzają się, kły wysuwają się na pełną wielkość, paznokcie rosną do trzech centymetrów, ich oczy stają się całe czerwone (włącznie z białkiem gałki ocznej), a ich ciało nabiera koloru popielatego. Kainici posiadają formę przejściową, czyli mogą w kontrolowany sposób zmienić rysy twarzy czy wydłużyć pazury. Służy im to do polowań na swoje ofiary.

Umiejętności rasowe

Wampiry mogą między sobą oraz z dhampirami porozumiewać się telepatycznie. Wyczuwają swoją obecność nawet do trzech kilometrów. Telepatii mogą też używać na śmiertelnikach, ale wtedy jest ograniczona do jednej osoby jednocześnie ze względu na ich brak przystosowania. Potrafią także wejść w umysł jakiejś osoby, aby manipulować jej wspomnieniami. Dzięki temu wampiry wymazują ofierze to, że zostały przez nich pogryzione.

Struktury społeczne

Wampirami do sytuacji z pierwszym Harrowing nie rządził nikt. Panoszyły się po Runeterrzee bez opieki. Dopiero po tych wydarzeniach na ich czele stanęła trójka najstarszych i najsilniejszych wampirów. Nazwali się Radą Starszych. Powołali Egzekutorów, którzy śledzą wszystkie wampiry żyjące w krainie. Jeśli jakiś wampir zamieni kogoś bez ich zgody, to od razu jest zabijany, podobnie jak i jego potomstwo. Wampiry ukrywają swoją obecność. Jeśli ktoś wyjawi ten sekret, staje przed Sądem Najwyższym. Jest to pięciu wampirów powołanych przez Radę, o wysokim doświadczeniu. Decydują, co dalej zrobić z takim wampirem jak również z tym, który poznał tajemnice Kainitów. Przeważnie kończy się to śmiercią jednej i drugiej istoty.

Przemiana

Przemiana w wampira jest długa i bolesna. Przyszły wampir musi najpierw umrzeć, żeby się ponownie narodzić. Doprowadzony na skraj śmierci, musi napić się krwi tego, który go zamieni. Krew wampira dostaje się do krwioobiegu poprzez żołądek. Dociera do każdego narządu, wysuszając go, co powoduje straszliwy ból. Wiele istot traci w takim momencie przytomność, a ci, którym nie było to dane cierpią katusze przez kilka godzin. Dopiero kiedy ich ciało umrze a wampirza krew całkiem opanuje ich organizm, stają się wampirem. Muszą jednak wypić kolejną porcję krwi żeby zaspokoić pierwszy głód. Ich ofiara nigdy nie jest w stanie przeżyć, gdyż młode wampiry piją dosłowne do dna. Z początku młody powinien przebywać pod okiem Mentora lub Mistrza aby poznał zasady panujące w świecie wampirów. Niestety zdarza się, że wampiry są często porzucane i skazane albo na śmierć, albo na łaskę innych krwiopijców.

Nie ma dobrych i złych wampirów. Każdy z nich jest mniej więcej taki, jaki był za życia.  Trzeba jednak pamiętać, że Kainici to nadal potwory, a ich wampirza natura, w każdej chwili da o sobie znać.
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora
 
Wampiry
Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry 
Strona 1 z 1

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Last Bastion :: 

Institute of War

 :: Encyklopedia :: Księga Istnień
-
Wymiana
Forum oparte na realiach gry firmy Riot Games, League of Legends. Styl został wykonany przez Przyczajoną Grafikę z Monochrome Layouts. Prosimy uprzejmie o niekopiowanie treści zamieszczonych na łamach forum.
Fragment kodu w ogłoszeniach: ©corazon