IndeksIndeks  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  

Share | 
 

 Technologia

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down 
AutorWiadomość
avatar

http://last-bastion.forumpolish.com
Liczba postów : 202
Dołączył/a : 25/11/2016

#1PisanieTemat: Technologia   Pią Mar 24, 2017 4:07 pm

Technologia



Bardzo często ludzie wchodzący na forum zastanawiają się, jaki jest poziom rozwoju technologicznego. Szczególnie jeśli chodzi o uniwersum alternatywne, tudzież sci-fi czy fantasy bądź inne -punkowe uniwersa. Na łamach naszego forum możecie doświadczyć zarówno klasycznego fantasy czyli wojaczka magią i mieczem przeciwko fantastycznym - lub nie - stworom i innym ludziom, a także steampunku i arcanepunku obecnego w stolicy Miasta Rozwoju - Piltover. Pojawia się również tak zwana genmaturgia, czyli zabawa genami stworzeń czy nawet i ludzi, chociaż ta już pojawia się na ziemiach Zaun.

Nie da się jednak ukryć, że inne kraje - z wyjątkami - na pęczki korzystają z technologii zapewnianych im przez ośrodek rozwoju technologicznego, czyli konkurujących ze sobą państw Piltover i Zaun. Oczywiście korzystają z tego mniej lub bardziej legalnie (patrz: niekiedy odbywają się przemyty do Bilgewater). To te dwa kraje są kolebką wszelkiego rozwoju. Oni rozpoczynają wszelkie prądy myślowe dotyczące dalszego rozwoju. Stanowią one istny ośrodek naukowy, ściągając w swe nieskromne progi naukowców i wynalazców z całego Valoranu, choć najczęstszymi gośćmi są Yordle. Uważają oni, iż technologia może w pełni zastąpić magię, chociaż istnieją również prądy mówiące o tym, że jednak jest nieco inaczej, że można połączyć magię z technologią. Ten drugi tok myślenia został swego czasu wyparty z prostego powodu: JAK magia ma pomagać w rozwoju technologii? Jak ma ją zasilać? Mimo tych wątpliwości pojawiła się tak zwana hexmagia, o której wspomnimy niżej.

Hextech - Płynna magia

Przełomem dla technologii było wynalezienie hextechu: płynnej magii. Jest to po prostu odpad, który składował się w ziemi po Wojnach Runicznych przez nadmierne używanie magii wywołującej destabilizację Runeterry. Ze względu na jego uśpienie trwające kilka wieków oraz formę i charakter, nie może być w ogóle używany przez magów tak, jak zwyczajowo jest używany. Jest po prostu odpadem, którego w innych rejonach niż tych objętych Wojnami Runicznymi się nie znajdzie. Podobno jednak spory zapas odłożył się pod Arenami Sprawiedliwości, chociaż nie jest możliwe już jego wydobycie. Dlatego skupia się w innym, odosobnionym miejscu. Już od ponad stu lat gdzieś na Tyrone Flats znajduje się ogromny ekskawator mogący bez problemu oddzielić płynną magię od związków ziemi, aby zostać raz na kilka miesięcy przetransportowany, czy to do Zaun z północnego ekskawatora, czy to do Piltover z południowego. Skąd ten podział? Głównie ze względu na to, jak każde z tych państw-miast traktuje technologię i hextech. Piltover, te bardziej ucywilizowane traktuje je jako dobrodziejstwo i stara się go nie nadużywać, cały czas stara się przebadać tę płynną magię i oszczędzać ile tylko może. Zaun zupełnie na odwrót, są znani z chaotycznego i nadmiernego wykorzystywaniu tego zasobu w swoich równie niekontrolowanych eksperymentach.

Hextech jest znany ze złego wpływu na człowieka, o ile nie jest ono odpowiednio składowane w laboratorium. Dzięki odpornemu szkłu wytworzonemu w Piltoverańskiej hucie jest możliwe trzymanie płynnej magii w warunkach warsztatowych, a specjalne polimery i inne materiały umożliwiają użytkowanie urządzeń z tym paliwem bez zagrożenia. Tę drugą stronę medalu odkrywa na nowo Zaun, wystawiając swoje eksperymenty bardzo często na kontakt z paliwem, czasem również i zetknięcie się ciała z jasnoniebieską cieczą.

Na chwilę obecną Hextech może pochwalić się udziałem w poniższych typach badań i technologii:

· Hexrobotyka

W czasie kiedy Piltover zajmuje się tymi pozytywnymi aspektami używania Hextechu do swoich dzieł, Zaun nagina kolejne zasady jej użytkowania. Między innymi w ten sposób powstała hexrobotyka, czyli budowa maszyn zasilanych tym magicznym paliwem. Odkryto dzięki temu, iż dobrze zbudowane maszyny pod kątem obwodów i układów scalonych posiadające zbiornik płynnej magii wewnątrz, zasilający niemal nieskończenie wszystkie te mechanizmy, wytwarza w pełni autonomiczną sztuczną inteligencję. Zdecydowanie bardzo daleko jej do człowieka i trzeba ją odpowiednio zaprogramować aby maszyna była całkowicie posłuszna człowiekowi, jednak w ten sposób właśnie powstał między innymi Blitzcrank.

· Genmaturgia

Jest to dziedzina niechlubnie wręcz rozsławiona przez Viktora i jego Ruch Wielkiej Ewolucji, wielce tępiony w Piltover (stosunek wobec tego, co nastało z Camille jest całkiem neutralny jeśli chodzi o lud z tego państwa-miasta, chociaż wyraźnie widać że patrzą na nią jako członkinię rodu Ferros), a w pewnym sensie rozsławiany na ulicach Zaun. Polega ona na zastępowaniu swoich ludzkich części ciała tymi mechanicznymi, niekiedy nawet stopniowo stając się cyborgiem. Części te zasilane są albo kryształami z magii, albo skrystalizowanym, neutralnym dla istot hextechem. Momentami, co bardzo często "promuje" Viktor poprzez swe działania, wymienia się również organy wewnętrzne w celu odcięcia się od potrzeb ludzkich, które są jedynie przeszkodą dla przyszłości.

· Hexgenetyka

Druga dziedzina dotycząca modyfikacji ludzkiego czasu, również kultywowana w Zaun, jednakże polega ona bardziej na zmianach w ludzkim ciele, niekoniecznie kontrolowanych. Dzięki temu można tworzyć między innymi chimery ze szczątków różnych kodów genetycznych, podobnie jak Singed zrobił to z Warwickiem. Również przez Hexgenetykę określa się wtłaczanie hextechu do ciał obiektów testowych w celu obserwacji wszelkich zmian. Oczywiście nie są one kontrolowane w żaden sposób i co wyjdzie to wyjdzie. Nawet jeśli będzie to śmierć.

· Farmaturgia

Tym mianem nazywa się wszelkie kontrolowane zmiany w ciele z zamiarem wyleczenia wszelkich chorób. Są one oczywiście w pewnym sensie zwieńczeniem polityki Piltover dotyczącej technologii, dzięki czemu oddziela się od niekontrolowanego użytku takich materiałów jak Hextech do mutacji i tym podobnych praktyk. Naukowcy i lekarze z Miasta Rozwoju starają się z pomocą tej dziedziny zapobiec chorobom, wyleczyć je i jednocześnie zapobiec wszelkim dalszym, niepożądanym mutacjom, pozostawiając resztę naturze.

· Hexmagia

Istna alternatywa dla tych, którzy nie mają talentu do bratania się z klasyczną magią, albo po prostu nie chcą bawić się w rejestrację w Akademii w Demacii. Technologia ta jest zasilana zarówno płynnym jak i skrystalizowanym Hextechem w celu imitacji magicznych zdolności takich jak lasery czy kontrola pogody (a przynajmniej jej próby), a także tworzenie barier ochronnych. Jedyną i największą wadą jest to, że zasoby nie regenerują się automatycznie i raz wykorzystane paliwo należy uzupełnić, gdyż - w przeciwieństwie do many - nie jest źródłem odnawialnym.

· Krystalurgia

Jest nauką dotyczącą badania możliwości i wszelkich zastosowań kryształów. Skrystalizowany hextech jest ciężki do zdobycia i rozpuszcza się on w czasie używania, więc poszukuje się bardziej wydajnych źródeł zasilania. Między innymi kryształy wydobywane na Crystal Scar, dokładniej to kryształy Brackernów, stały się obiektem zainteresowania badaczy z całego środowiska naukowego, gdyż ich użytek potrafi dodać do urządzeń więcej opcji niż dotychczas.


Poziom technologiczny i zastosowania

· Transport i maszyny

Kolebką rozwoju zdecydowanie jest Piltover, gdzie można odnaleźć różnorakie cuda technologii, a co za tym idzie: pojazdy. Najbardziej znanymi dzięki lidze są samolot Corki'ego, robot człapiący "Tristy" Rumble'a, działka i granaty Heimerdingera. Co ciekawe - wszyscy wynalazcy wymienieni przed momentem są Yordle'ami, jednak to niekoniecznie oni zasłużyli na oklaski za zbudowanie linii kolejowych przez całe Piltover czy nawet maszyn latających. Wszystkie te urządzenia są zasilane płynnym Hextechem, który oczywiście uzupełnia się w odpowiednich miejscach. Ich technologia przypomina całkiem naszą z okolic XX Wieku, a przynajmniej z początków tego, oczywiście z lekkimi odchyłami w kierunku nieco bardziej "chaotycznych" kreacji (jaką jest właśnie robot człapiący Rumble'a). Bardzo ważnym aspektem przemysłu transportowego są podniebne sterowce mogące kursować do każdego państwa-miasta gdzie zbudowane są specjalne, podniebne lotniska.

· Militaria

Oczywiście każdy kraj musi być przygotowany na niebezpieczeństwa, a tytuł Piltover jako miasta o najmniejszym wskaźniku przestępczości nie bierze się znikąd. Głównie do obrony zarówno struktur wewnętrznych jak i granic korzysta się z broni palnej różnego rodzaju oraz takich narzędzi jak granaty. Również dobrym towarzyszem do rozróby, albo raczej do przepędzenia złodziei są ogromne rękawice, czyli wizytówka Vi. Również wyrzutnie rakiet czy po prostu paralizatory o dość sporym zasięgu są wizytówką, może nie tyle władzy co po prostu jednej z naczelnych psuj, Jinx. W niektórych momentach technologia przewyższa nawet i naszą, patrząc na to co stworzył Jayce w swoim laboratorium: Młot Rtęciowy. Jakby nie patrzeć na technologię, wciąż jest ona stylizowana na steampunk, a bronie wyglądają trochę jak wyciągnięte z XIX-wiecznej epoki industrialnej. Oczywiście zdarzają się bardzo częste wyjątki (patrząc na Viktora czy właśnie Jayce'a), jednak są one też potwierdzeniem reguły.

· Poza Zaun i Piltover

Technologia poza tymi państwami jest dość rzadka, chociaż Miasto Rozwoju bardzo chętnie zawiązuje traktaty dyplomatyczne pozwalające na wypożyczenie czy nawet zakup tego sprzętu. Właśnie z ich pomocą rozpoczęto wykopaliska na Kalamandzie, tak samo to ich maszyny znajdują się na Crystal Scar. A przynajmniej się znajdowały. Również ekstraktory zarówno Piltoveriańskie jak i Zaunickie znajdują się na Tyrone Flats. Z technologii krajów rozwoju korzystają głównie piraci z Bilgewater, pozyskując ją w nieco mniej lub bardziej legalny. Kiedy chodzi o Noxus, korzystają oni niekiedy z pomocy Zaun jako że mają podpisany z nimi pewien rodzaju sojusz. W Demacii można znaleźć lotnisko dla sterowców obsługiwane przez te podniebne maszyny. Zarówno na Freljordzie jak i na południu Valoranu - nie licząc Bandle City korzystającego z dobrodziejstw zapewnianych również przez jego mieszkańców - nie korzysta się w ogóle z zaawansowanej technologii.
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora
 
Technologia
Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry 
Strona 1 z 1

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Last Bastion :: 

Institute of War

 :: Encyklopedia :: Runeterra bez tajemnic
-
Wymiana
Forum oparte na realiach gry firmy Riot Games, League of Legends. Styl został wykonany przez Przyczajoną Grafikę z Monochrome Layouts. Prosimy uprzejmie o niekopiowanie treści zamieszczonych na łamach forum.
Fragment kodu w ogłoszeniach: ©corazon