IndeksIndeks  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  

Share | 
 

 Rodzaje Magii

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down 
AutorWiadomość
avatar

http://last-bastion.forumpolish.com
Liczba postów : 202
Dołączył/a : 25/11/2016

#1PisanieTemat: Rodzaje Magii   Pią Cze 09, 2017 2:45 pm

Rodzaje magii

”Wszystko ma swoje rodzaje, nawet magia. Od dawien dawna dzieliła się na różne części, które pozwalają opanować wybraną jej dziedzinę. Każda z nich skrywa swój sekret i tylko dociekliwy mogą zagłębić się w najciemniejsze jej zakątki.”


Magia Żywiołów

Pierwszą magią, jaka się narodziła była magia żywiołów. Powstała ona z emocji jakimi kierowały Stwórcą. On pozbył się ich, wciągając je z siebie. W połączeniu z białą i czarną materią - sercem magii - narodziły się cztery podstawowe żywioły: ogień, woda, ziemia oraz powietrze.

Magia Ognia
Ogień nawiązuje do gniewu oraz siły, a także życia. To najpotężniejszy i najniebezpieczniejszy żywioł do opanowania. Ciężko jest okiełznać moc ognia, który może zrobić krzywdę każdemu pragnącemu go posiąść. Osoby parające się tą magią są z reguły wybuchowe, mają mnóstwo pokładów energii, całe życie szukają przygód, są otwarte na innych, ale też łatwo popadają w gniew, nie mają utemperowanego charakteru. Cechują się także ogromną siłą, zarówno fizyczną jak i psychiczną, a także są zawsze lojalne wobec towarzyszy.
Pochodną magii ognia jest światło. Moc tej pochodnej można zawsze obserwować w ciągu dnia, patrząc w górę: na niebo.
Słabymi stronami tej magii jest wrażliwość na wodę. Podczas deszczu rzucanie czarów z tej dziedziny jest po prostu niemożliwe. Nie da się rozpalić ognia jeśli wszędzie jest mokro i wilgotno. Słabością jest także ziemia czy kamień, które są w stanie ugasić płomienie. Jeśli chodzi o powietrze, to ogień współgra z nim, stając się silniejszym gdyż wiatr zdecydowanie podsyca płomienie, dając im niszczycielską siłę.

Magia Wody
Woda to nawiązanie do spokoju, opanowania, ale także smutku, żalu, desperacji czy nienawiści; kojarzona jest z życiem, gdyż bez niej żywy organizm nie jest w stanie długo wytrwać. Jest ona dość łatwa do opanowana dla kogoś, kto potrafi trzymać swoje emocje na wodzy. Trzeba jednak uważać, gdyż woda - mimo wszystko - potrafi być bardziej niebezpieczna od ognia. Jednak zagrożenie z jej strony jest rzadsze niż u przeciwległego żywiołu. Woda pokaże swój gniew raz a bardzo dotkliwie, po czym się uspokaja, natomiast ogień robi to częściej a jego temperament nigdy nie gaśnie. Osoby parające się tym pierwiastkiem są bardzo nieśmiałe, uprzejme, ale mają niską samoocenę, mocno wyrażają swoje emocje, więc kiedy się je zdenerwuje mogą nawet kogoś zabić. Stąd właśnie wzięło się powiedzenie, że cicha woda brzegi rwie.
Pochodnymi magii wody magia wody oraz krwi. To, jak istotna jest woda w naszym życiu, możemy podziwiać prawie cały czas. Wystarczy dostrzec jej obecność w każdej chwili naszego bytowania. Słabymi stronami magii wody jest podatność na działanie magii roślinności oraz elektryczności. Woda przewodzi prąd, jest spijana przez rośliny, więc jest bardzo podatna na te czynniki. Mimo tego, bez problemu poradzi sobie z magią skał czy ziemi (piasku), gdyż woda drąży w skale, a także w naturze pomaga w procesach kształtowania otoczenia. Wobec magii wiatru jest neutralna, może zarówno współgrać jak i kolidować z nią.

Magia Ziemi
Kolejnym elementem magii żywiołów jest ziemia. Zrodzona z opanowania, spokoju, upartości oraz pewności siebie. Osoby parające się tą magią często swoje prawdziwe oblicze chowają za grubą skorupą w obawie przed zranieniem, nie rozumieją czym jest miłość, więc uciekają od niej, brzydzą się przemocy, używają jej tylko kiedy są przyparci do muru, kochają przyrodę, są wbrew pozorom, bardzo delikatni i wrażliwi, więc bardzo łatwo złamać ich serce, są także opiekunami, a ich obecność sama w sobie daje innym bezpieczeństwo. Pierwiastek ziemi nie jest ani za trudny do opanowania, ani za łatwy. Potrzeba jednak dużo czasu oraz dokładności aby nad nim zapanować w pełni. Ziemia jest wszędzie, cały czas ją czujemy i widzimy. Ziemia to nie tylko piach czy skały, ale też przyroda jaka nas otacza. To roślinność i zwierzęta, od których jesteśmy zależni.
Pochodnymi magii ziemi są magia stali, kamienia oraz roślinności. Ta pierwsza pozwala robić z różnego rodzaju metalami co tylko się chce, zmieniać kształty, tworzyć bronie i tym podobne. Magia kamienia pozwala kontrolować głazy, kamienie, ogółem twarde skały, natomiast magia roślinności pozwala na panowanie nad roślinami, a dzięki niej można przyspieszyć wzrost danej roślinki, można rozmawiać z roślinami poprzez ujrzenie tego, co one widziały. Warto dodać, że pałający się magią ziemi, nie ważne jaką jej pochodną, potrafią porozumiewać się ze zwierzętami na płaszczyźnie myśl. Słabymi stronami tej magii jest podatność na magię wody czy ognia, patrząc na niektóre jej pochodne. Co niektórych może zaciekawić fakt, że sama w sobie jest dla siebie słabością, gdyż używając magii roślinności na ziemi osłabiamy efekt tej drugiej, to samo jest w przypadku magii stali, która użyta na kamień jest w stanie go pokonać.

Magia Powietrza
Ostatnim elementem magii żywiołów jest powietrze zrodzone z chęci wolności, radości, ale także zmienności w swoim charakterze. Osoby parające się tym pierwiastkiem, często zmieniają swoje poglądy, charakter czy postrzeganie świata. Owszem, są otwarte na innych, ale bywają ostrożne, często nawet za bardzo. Podchodzą nieufnie do tego, co je otacza. Same w sobie są swoistym zaprzeczeniem i niczym wiatr, raz są ostoją, a raz szalonym duchem chcącym tego co nieosiągalne. Powietrzem oddychamy, jest także istotne dla istot żywych. Wprawdzie, jako jedyny żywioł nie jesteśmy w stanie go dostrzec, ale czujemy go codziennie. Widzimy jego niszczycielską siłę kiedy nagromadzi się w nim szaleństwo. Pochodnymi tej magii są elektryczność, pozwalająca władać wytworzonymi w powietrzu pierwiastkami energii, dźwięk, którego także nie widzimy, ale słyszymy, jak również duch, czyli wszystko to, co związane z duszą i jej naturą oraz ciemność, a tej częścią jest tajemnicza Pustka. W sumie, magia ta praktycznie nie ma słabości, nie licząc paradoksu gdzie elektryczność jest w stanie ustalić położenie tych, którzy korzystają z ruchów powietrza. Współgra neutralnie z innymi żywiołami. Trzeba też pamiętać, że trzeba rozsądnie podchodzić do powietrza gdyż często wymyka się spod kontroli, nawet najznamienitszym sztukmistrzom magii.



Magia Czasu

Najbardziej tajemnicza magia znana na Valoranie. To od niej wywodzi się magia śmierci oraz życia. Góruje nad pozostałymi rodzajami magii, nawet nad tymi żywiołowymi. Jest ona niedostępna dla śmiertelników, tylko Bogowie mogą się nią posługiwać, a także specjalnie przeszkoleni powiernicy samej śmierci. Kontrola czasu jest bardzo ryzykowna. Wykorzystana w niewłaściwy sposób może doprowadzić do strasznych w skutkach konsekwencji. Dlatego też Wielki Stwórca powołał Kronosa: Boga potrafiącego okiełznać czas. Posiada on miliardy zegarów, które pokazują czas jaki pozostał danej istocie żywej od chwili jej narodzin. Zegar można cofnąć jeśli życie takiej istoty zostało zakończone nie w sposób, jak powinno, czyli w momencie ingerencji kogoś o potężnym potencjale magicznym. Dotyczy to główne działania Cyrku Cienia łamiącego zasadę czasu, kradnąc Kryształy Dusz.

Magie Życia i śmierci
Główny nurt magii pozwala zatrzymać czas lub go cofnąć. Daje też możliwość wglądu w przeszłość, bez możliwości ingerencji. Można także zajrzeć w przyszłość ale to, jaką aktualnie drogę się zobaczy, będzie przypadkiem losowym. To, co ma się zdarzyć zmienia co kilka sekund w zależności od tego, co czynią żywe istoty.
Odłamy magii czasu, czyli życie i śmierć, pozwalają albo powołać nowe życie, albo je zabrać. Taką moc posiadają tylko wybrani, w tym powiernicy śmierci. Mogą oni wyjąć duszę z ciała wraz z Kryształem Duszy i zakończyć jej żywot w danym wcieleniu. Potrafią także zrobić coś takiego samego z Kryształem jeśli dostaną taki nakaz. Mają też dar dawania życia, a co za tym idzie, pomagać mogą przy narodzinach czy nawet podczas ciężkiej choroby mogą kogoś wyleczyć.
Magia ta jest piękna i niebezpieczna, a istoty żywe mają ograniczony dostęp do wiedzy czym jest. Wiedzą, że po prostu istnieje, ale nie mają prawa z niej korzystać. Ta część wiedzy, jest dla nich zakazana.



Psychokinetyka (Energia)

Specjalizacja magiczna pochodząca z połączenia mocy Kryształów Duszy oraz umysłu żywej istoty. Jest to bardzo tajemniczy rodzaj magii, gdyż nadal nie zgłębiono jak dokładnie ona funkcjonuje. Wiadome jest, że na początku jej istnienia połączyła się z magią ducha, która pozwalała przechodzić do innych wymiarów na jakiś czas. Mowa tu głównie o świecie zmarłych czy wymiar Stwórcy. Dzięki temu powstały dwa odłamy tej magii: zwykła psychonika oraz szamanizm. Jedna niejako jest zależna od drugiej. Oczywiście w zależności od kierunku, w jakim adept będzie się kształcić, takie będą efekty jej działania. Obie swoje źródło siły czerpią głównie z siły woli, nie licząc Kryształu Duszy. Dlatego, psychokinetycy mogą jednocześnie używać obydwu rodzajów tej dziedziny magii.

Psychonika
Psychonika jest niczym innym jak wpływaniem siłą woli na przedmioty. Nie można zmieniać ich kształtów, ale można nimi poruszać czy zmieniać ich właściwości żeby np. wybuchały po zetknięciu z celem, a nawet można materializować przedmioty (ale tylko jeden ich rodzaj i pod warunkiem, że jest się w stanie je bardzo dokładnie wyobrazić, w przeciwnym razie to nie zadziała). Potrzeba jednak wielu lat aby opanować ją do perfekcji. Bardzo łatwo można zrobić sobie krzywdę jeśli ktoś pozwoli sobie na wybuch emocji, zarówno pozytywne jak i negatywne mogą wyrządzić krzywdę nie tylko sobie, ale i całemu otoczeniu. Psychonika jest bardzo niebezpieczna, zupełnie jak magia ognia. Osobnicy, którzy się nią posługują, często pozbywają się swoich emocji, a raczej zamykają je żeby mieć pewność, że przez przypadek nie zabiją siebie lub kogoś blisko nich.
Działanie psychoniki można przedstawić na przykładzie kontroli kart przez Twisted Fate. Używa on swojej siły woli, jak również z pokładów magicznych, ze swojego wspomnienia dotyczącego wyglądu kart, materializuje w swoich dłoniach magiczny przedmiot. Dodaje mu właściwości, która aktualnie jest mu potrzebna, dla przykładu: chciałby, aby karta po zetknięciu z celem uniemożliwiła jego ruchy na krótki okres, przeważnie trwa to tyle, ile psychicznie i fizycznie wytrzyma Mistrz Kart. Wtedy taki zmaterializowany przedmiot przybiera kształt karty, ale zawsze widnieje na nich specjalny symbol, który opracował Fate żeby mu było łatwiej rozróżnić, kiedy i do czego powinien używać danej karty. Z racji szulerskich umiejętności w gry karciane, może podmieniać za pomocą siły woli wartości i figury na kartach, nie zmieniając ich fizycznych właściwości. Dzięki temu Fate jest w stanie wygrać praktyczne każdą rozgrywkę. Pomijając jego zdolności analityczne.
Niektórzy psychonicy posiadają zdolności telepatyczne czy możliwość zajrzenia w umysł drugiej osoby. Mogą porozumiewać się na poziomie myśli z obranym celem, a także zobaczyć jego wspomnienia z punktu widzenia osoby trzeciej. Z racji, iż mogą wpływać na wspomnienia takiej osoby, wszyscy którzy mają takie zdolności muszą poddać się rejestracji i są pod ciągłą obserwacją, gdyż nie wolno im używać bez wyraźnej zgody władz takiej manipulacji.

Szamanizm
Drugim elementem tej magii jest szamanizm. Pozwala on użytkownikowi na wyjście ze swojego ciała zarówno podczas medytacji, jak i snu. Szamani potrafią porozumiewać się z duchami czy istotami z innych wymiarów. Mogą wędrować w snach innych osób, pomagać im odpędzić koszmar lub kogoś, kto próbuje niechciane zajrzeć do ich marzeń sennych. Szaman potrafią przechodzić przez Bramę, ale muszą być bardzo ostrożni. Jedni robią to świadomie, inni nie. Brama jest portalem, który łączy każdy ze światów. Przechodzenie przez nią jest bardzo męczące, ale to właśnie dzięki temu można używać tak zwanej teleportacji. Trzeba jednak spędzić bardzo dużo czasu na opanowaniu tej techniki jeśli nie chcemy znaleźć się w jakimś dziwnym miejscu, chociażby damskiej łaźni. Szamani często nie zdają sobie sprawy ze swoich mocy. Po prostu widzą wszędzie duchy, istoty z innych wymiarów. Są przez to bardzo narażeni na ataki ze strony tych bytów, które są zazdrosne że żywa istota potrafi wejść do ich świata. Tacy magowie często padają ofiarą tych istot, co skutkuje w opętaniach. Jedynym sposobem na ich uwolnienie jest pomoc innego szamana, który pomoże wygnać podły byt z ciała. Tak, jest to kolejna zdolność jaką posiadają: wypędzanie czy przywoływanie istot z innych wymiarów. Muszą jednak ofiarować im coś w zamian: od przedmiotów, małych przysług, po - czasami - oddanie swojej duszy i zawarcie z nimi paktu.
Chcąc zostać psychokinetykiem, trzeba liczyć się z ogromną odpowiedzialnością jaka zaczyna na nas spoczywać w momencie wkroczenia na jej ścieżkę.



Energia Pustki

Energia Voidu jest nieprzewidywalna. Chociaż tak najprościej jest ją opisać, jest to zbyt skąpe stwierdzenie aby cokolwiek się na ten temat dowiedzieć. Na dobrą sprawę nie wiadomo o tej energii niemalże nic poza tym, że zetknięcie się z nią w czystej, nieprzetworzonej w żaden sposób formie powoduje całkowitą korupcję kryształu duszy, tym samym wpływając na wszelkie pozostałe sfery, czyli ciało i umysł. Ci, którzy swe życie poświęcili na tym żeby poznawać tajniki tego właśnie zagadnienia zdołali dostrzec, że po zetknięciu z czystą energią Pustki, Kryształ Duszy drastycznie się zmienia. Zmienia barwę na ciemniejszą, jest oblepiony czymś co wygląda jak narośl, a do tego jest popękany. Takie same klejnoty dusz da się zauważyć we wszelkich stworzeniach ściśle związanych z pustką, a także pochodzących z niej, chociaż te są znacznie ciemniejsze niż osób zamieszkujących ziemię Runeterry jaką znamy.

Samą energię ciężko jest uznać za magię. Jest to bardziej skondensowana mieszana cząsteczek o naturze inwazyjnej oraz destrukcyjnej, która przybrała konkretne formy bądź barwy. Wygląda najczęściej jak światło w barwie jasnego fioletu wchodzącego w róż, tym samym odróżniając się całkiem na tle innych magii. Energia Voidu się dzieli na dwa różne rodzaje. Pierwsza to wspomniana wcześniej Czysta Energia Pustki pochodząca jedynie ze szczelin Voidu. Można na nią natrafić jedynie w przypadku otwarcia szczeliny Pustki, co może doprowadzić do wzmocnienia stworzenia stamtąd pochodzącego, wzmocnienia stworzenia już spaczonego Pustką albo do mutacji istoty, którego tok jest dla każdego indywidualny. Skażone może zostać nawet środowisko w najbliższym otoczeniu, o ile portal pustki wypuścił więcej energii niż posiada jej stworzenie.

Drugim rodzajem energii jest energia skondensowana, która występuje w ciałach wszystkich, którzy są ściśle - bądź nie - powiązani z Pustką. Objawia się ona tak, jak wspomniano wyżej, pod postacią jasnej, różowej energii światła, chociaż potrafi również przybrać inne formy. Najczęściej jej moc okazuje się być destrukcyjna wobec tych słabszych stworzeń, jednak im większa siła czy po prostu umiejętność władania magią, tym większa odporność na taką energię. Pancerze zdają się nie chronić tak dobrze jak przed zwykłą magią, oczywiście o ile nie są zaklęte. Kontakt ze skondensowaną energią nie wpływa inwazyjnie i nie wywołuje żadnych mutacji.

Sądzi się, że energia pustki posiada jakieś inne tajniki, których stosuje Babcia Cyrku Cieni w celu wyciągania kryształów duszy. Możliwe, że nawet jest inny jej typ, jednak jest on o wiele potężniejszy niż te dotychczasowo poznane, sądzi się więc że jedynie jej ciało było w stanie znieść tę formę.
Powrót do góry Go down
Zobacz profil autora
 
Rodzaje Magii
Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry 
Strona 1 z 1
 Similar topics
-
» Wszystkie rodzaje przedmiotów leczniczych

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Last Bastion :: 

Institute of War

 :: Encyklopedia :: Magia i Alchemia
-
Wymiana
Forum oparte na realiach gry firmy Riot Games, League of Legends. Styl został wykonany przez Przyczajoną Grafikę z Monochrome Layouts. Prosimy uprzejmie o niekopiowanie treści zamieszczonych na łamach forum.
Fragment kodu w ogłoszeniach: ©corazon